Det va bara att gå vidare !

I början av 8;an så blev jag extremt ovän med en tjej i min klass, Josse*, jag tyckte så fruktansvärt illa om henne så jag visste inte vad.
Men hon hade lyckats göra sig ovän med en av mina kompisar också, Thea*.
Thea var inte direkt tjejen man ville bli ovän med.
Så vi två gick ihop och bestämde oss för att skrämma henne rejält. Vi gjorde upp nogranna planer på hur vi skulle kunna skrämma henne så mycket som möjligt , vi skulle förstöra hennes liv, som hon för tillfället förstört våra. Vi tog hjälp av en tjej i 9;an Icca* som man absolut inte heller ville bli ovän med, tillsammans så blev vi 3 skolans värstingar.

Det var en fredagseftermiddag och sista lektionen skulle precis börja. Det var idrott,orientering.
Självklart så hamnade jag med Josse* som jag bara ville slå ihjäl just då, och det fanns det två till som också ville .
Via sms så bestämde vi att dom skulle gömma sig i skogen och att vi där, mitt ute i skogen skulle puckla på henne utav helvete.
När jag och Josse* började närma oss platsen så drog jag iväg ett sms till Thea* , jag kommer än idag ihåg vad dt stod;
Vi är där om 2  min, nu ska vi ta mig fan döda den jävla fittan.

När vi kom fram så tryckte jag upp Josse* mot ett träd och inte många sekunder senare så var Thea* och Icca* på plats, jag knuffade ner henne på marken där dom andra två tog över, Icca* höll ett skapligt strypgrepp på henne medans Thea* slog henne över anstiktet med knytna nävar.

Josse* grät hysteriskt och försökte skirka på hjälp. Då fick jag panik, jag tror aldrig att jag har sett en människa så rädd och så hjälplös förrut. Jag kunde inte vara kvar..

Jag började kräkas, jag va så arg, så förbannad på mig själv, dt var ju aldrig meningen att det skulle gå såhär långt,.
Josse* skulle ju dö om dom fortsatte, och jag kände både Thea* och Icca* såväl så att jag visste att ingen av dom skulle sluta förrens hon inte rörde sig längre.

Så jag gick på magkänslan, jag sprang fram till dom och började skrika att dom skulle sluta, båda två släppte direkt.
Dom sprang iväg..
Det tog säkert flera minuter innan Josse* slutat gråta och kunde andas på normalt sätt igen..
Jag såg hur hon öppnade munnen.

Tack sa hon, du räddade mitt liv.
Shit herregud om hon bara visste. Vi gick tillbaka till skolan där vi togs om hand av poliser, kuratorer,lärare, rektor och nyfikna elever.
Vi förhördes av polisen och de följande veckorna så var vi tvungna att gå till kuratorn,varje dag i flera timmar.

Eftersom Josse* fortfarande var livrädd för mig så ljög hon för poliserna och sa att jag inte hade någonting med överfallet att göra, eller så trodde hon själv att det var så. Jag var inte sen att hålla med, för jag visste vilka konsekvenser jag skulle få annars.

Jag fick sitta hos polisen med Thea*,Icca* och Josse*, alla ljög och sa att jag hade stoppat det hela. Jag antar att dom hade en jävla respekt för mig...

Idag ångrar jag något oerhört att jag inte sa som det var och tog mitt straff. Jag vet att jag hade blivit avstängd från skolan (det blev både Icca* och Thea* för gott från min skola) och att soc skulle kopplas in och att jag skulle fått ett helvete hemma, men men. När jag ser tillbaka på det idag så hade det nog varit värt det.

Jag beundrar verkligen er som vågar ta konsekvenserna av erat handlande. Ni har mod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0