Och så blev jag tonåring !

När jag var 13 år gammal så blev jag tillsammans med min första riktiga pojkvän som också var min tränare . Han var då 18 år så det var en ganska så stor ålderskillnad .
Innan vi blev tillsammans så var jag mest med mina tjejkompisar och hade "tjejkvällar" och sånt , men när jag och "Niklas"(han heter egentligen något helt annat) så öppnades dörren till ett lite mer vuxet liv, iaf om man jämför vad jag varit med om innan.
Vi festade nästan varje helg och jag skolkade mycket från skolan. Min mamma som hade träffat en ny man va nästan alltid hos honom på helgerna så jag hade ofta fester hemma hos mig också. I början tyckte jag att det var skitcoolt att hänga med folk som var 3år och uppåt äldre. Alla bjöd på dricka och jag kände mig som en prinsessa, och eftersom jag levde i min lilla lalala-värld så tog det ett tag innan jag förstod att dom flesta av dom jag umgicks med höll på med tunga droger. Jag förstod nog aldrig riktigt konsekvenserna av vad deras drogande innebar.
"Niklas" var en av dom få  som aldrig rörde några av drogerna men han tog igen det på drickandet istället. En gång mitt i natten när vi skulle åka hem från en fest så fick han för sig att han skulle köra hem med bilen , trots att han bara bodde några kilometer därifrån. Jag som alltid fått höra hur farligt det är att köra rattfull blev galen på honom.
 Då sa han att jag skulle köra istället. Jag, en 13 åring som inte visste skillnad på gas och broms, aldrig, men jag var smart, jag bara nickade, tog nycklarna och slängde dom i närmaste gatbrunn. Sen gick jag, jag va livrädd att han skulle ge sig på mig så full som han var jag hörde hur han sprang efter mig, jag trodde att det var kört för mig. Niklas som var rätt så agressiv och sällan bangade för att så någon på käften, men han hade aldrig rört mig, trots det så va jag ganska så rädd för honom. Men han bara sprang ifatt mig och tog min hand. Sen gick vi hem till honom, utan att säga ett ord till varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0