Rätt och fel

Några månader efter övergreppet så gjorde jag och Ante slut med varandra. Avståndet fungerade inte längre, vilket var väldigt synd. Jag var väldigt rädd för att bli lämnad ensam så bara en vecka senare så blev jag tillsammans med en ny kille,  Dennis* som dessutom var en av Antes värsta fiender.
 Han va ganska så självupptagen och älskade att festa. Så jag började festa allt mer igen och efter ett tag så insåg jag att jag höll på att hamna i samma gamla mönster igen att jag umgicks med samma människor som jag umgicks med innan jag träffade Ante som drog ur mig ur det där.

Så en dag bestämde jag mig för att låta honom välja mellan mig och festandet för jag ville inte längre vara en del av det.
Så jag frågade rakt ut , jag blev inte direkt chockad över svaret
-Du vet att det finns 1000 andra brudar som dej men som vill festa och ha kul.
Så jag bad honom dra åt helvete, sen drog jag.
Dagen efter så va det skolavslutning, han hade tagit studenten en vecka tidigare.
Så efter min skolavslutning så drog vi hem till Ante (som jag fortsatt hållt kontakten med mot Dennis vilja). Eftersom Dennis,Ante och jag hade gemensamma vänner så va Dennis också där. Det va inte många som visste att vi hade gjort slut.

Vi satt där i trädgården och jag satt och pratade med ett ex till mig Sebbe* då reste sig Dennis upp och ställde sig framför oss och sa
-Jävla hora det tar fan inte ens en jävla dag innan du börjar ragga. 

Dom orden gick rakt in i hjärtat, jag blev så jävla förbannad. Jag hade aldrig gjort honom ett skit, bara försökt hjälpa honom och nu stod han där och förolämpade mig inför några av mina närmaste vänner. 

Så jag gick på magkänslan, jag ställde mig upp och gav honom en rak höger rakt över näsan. 
Alla runt omkring blev helt tysta, va fan hade jag gjort. 
Dennis såg ut som han skulle börja gråta, hans näsben var brutet.. Han bara gick därifrån utan ett ljud.

Nästan alla kom fram och kramade om mig efteråt, han hade fått lära sig vad som är rätt och fel. Jag har inte hört av honom sedan dess, jag hoppas han lärde sig hur man inte behandlar en tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0