48 hours party !

Det va ett tag sen jag skrev nu ... Att ta tag i mina problem har varit riktigt jobbigt , min panikångest och mina tvångstankar har kommit tillbaka . Men den här gången så har jag försökt att lösa det genom tankesätt och andning och meditation och sånt. När jag hade det när ja va yngre så använde jag mig av tabletter och sprit istället, då försvann faktiskt alt det jobbiga , men nu idag så vet jag hur farligt det är så nu försöker jag vara stark och ta mig igenom dom nätterna och dagarna utan det.

På tal om något helt annat så hörde jag att våran stadsdel 48 hours party har börjat ..
Jag bor ju som jag tidigare berättat i vad resten av staden kallar för "snobbställe" och varje år så träffas dom mest bortskämmda ungarna för att festa oavbrutet hemma hos någon i 48 timmar. Jag har varit med några gånger 3 lr 4 tror jag, från det att jag va 13 år . Det brukar vara ca 50-60 speciellt utvalda ungdomar, om du är utvald eller inte beror på hur populär du är, hur rik du är eller vad du heter i efternamn.
I mitt fall så handlade det nog mest om mitt adliga efternamn och att jag umgicks med "rätt" folk. Det låter säkert helt sjuk med det va ganska så kul på dom där festerna , det va så galet och det älskar eller iaf älskade jag.
Vi dunkade musik, vi drack mängders med sprit och hade sjuka tävlingar .
Nästan alla va höga som hus , vilket lilla blåögda jag inte fattade förrens det blev bråk..

Så nu sitter jag här och tänker på alla stackars 14 -15 åringar som festar där borta , dricker så mycket att dom inte kan ta hand om sig själva, hur mycket dom kommer få ångra . Jag har haft enorm tur som hade min pojkvän och mina närmaste polare med mig , annars så vet jag inte vad som hade hänt ..

En gång så va vi hemma hos en kille som va ganska nyinflyttad men kände lite folk i området sen innan , han va riktig schysst väldigt opåverkad för att vara så rik. Men det va några idioter som trashade hans hus.. Jag träffade honom några månader senare och då berättade han att det hade kostat nästan en halv miljon att reparera huset efter festen, en halv miljon skulle kunna hjälpa 50 000 barn i Afrika att få vaccin .. Jag blev så jäkla förbannad , så jag bestämde mig för att aldrig mer gå på den festen igen. Fast jag hade nog inte gått iaf , nu när Ante* och mina närmaste kompisar har flyttat.



Va lärde jag mig av det här då ?

Egentligen inte så mycket alls faktiskt , lita på magkänslan.
Ångra inget - Ta konsekvenserna istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0