Recover summer!

Om 3 dagar så får jag sommar lov.. Ett långt härligt skönt sommarlov. Jag har lovat mig själv att försöka ta i tu med många av dom problem och jobbiga tankar som jag dras med varje dag. Det kommer säkert att bli jobbigt men jag orkar inte ha det så här längre. Jag ska försöka bli av med min ångest som jag haft så många år, och jag ska göra det på egen hand! Jag vet att jag kan fixa det här om jag bara vill.

Jag ska också försöka lära mig umgås med mig själv, låter säkert jättekonstigt men jag tror att det kan vara ganska så bra. Jag tänkte åka till Stockholm över en dag eller två. Kanske träffa Ante* eller bara vara med mig själv.
Jag måste lära mig lita på mig själv.
Jag ska lära mig att vara stolt över vad jag gör.
Och ska fortsätta att skriva mer!  För det är bland det  bästa jag vet, jag vet inte om det blir att skriva dikter eller dagbok.

Dagbok skrev jag mycket när jag va yngre, när jag blev överfallen så skrev jag ner varenda rörelse dom gjorde. Men för några månader sen så brände jag upp alla mina dagböcker, allt jag skrivit från det att jag var 12 år gammal tills jag fyllde 17. Innan jag brände upp dom så satt jag och läste igenom dom, mina dagböcker är något av det mest tragiska jag läst.
Det varvades med överdoseringar av tabletter, mängder med sprit, killar som jag låg med mot min vilja, mina vänners självmordstankar och mina egna, hur vidrigt elak jag var mot människor som inte förtjänade det, alla gånger jag trott att jag varit gravid, alla killar som tafsade, alla droger, alla jag slagit på. Ja allt stod i mina dagböcker.
Jag grät floder när jag läst det, vilket liv jag haft ! Det är ett mirakel att jag lever , det har varit nära så många gånger.

Nu ska det bli förändring, jag är bättre än så.

Jag Kan
Jag Vill
Jag Vågar

Summer 2009 Here We Go !

Kommentarer
Postat av: MD

Hej! Du låter jätteklok på bloggen.

Försök lära dig att sätta gränser och säga NEJ! Man mår så bra och självkänslan höjs när man börjar våga säga ifrån! Inte ta nummer eller låta vem som helst röra en. Jag får intrycket att det är ngt som är svårt? Säga nej har jag haft svårt för själv för jag vill va "snäll" eller inte mått bra tyvärr...

Minska på alkhol, droger, vill du bli berusad, blir du det med människor som du är trygg med och som tar hand om dig.

Sen får jag personligen uppfattningen att man växer mer om man inte har pojkvän...det är liksom så lätt att bara få tröst så är det bra. Det låter bra att du vill vara mer själv!

Ångesten försvinner när man berättar, skriver om vad som hänt och lär sig från det!



kramar!!! =)

2009-06-14 @ 12:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0