Även Stureplan har sin baksida..

När jag va runt 15-16 år så blev det en hel del hängande på och runt omkring Stureplan. Jag, min pojkvän (Ante*) och våra polare var ute nästan varje helg och partade på innekrogarna. Enligt mig så skiljer sig festande på Stureplan väldigt mycket i jämförelse med andra ställen där jag festat (Vilket ioch för sig inte är så väldigt många eftersom jag inte ens fyllt 18 än).

Stureplan är det perfekta stället för killen med mycket pengar och tjejen som är mediakåt och sugen på en rik kille.
För att ens komma in på inneställena så måste mycket stämma, du SKA ha mycket pengar, vilket man absolut inte får prata om men alla gör allt för att visa på alla andra möjliga sätt. Du MÅSTE känna nattklubbschefen och vara poppis hos vakterna. Är du tjej så räcker det ofta med att vara poppis hos vakterna och att vara rejält flörtig.
Men det bästa sättet för att vara garanterad att komma in är att ha rätt efternamn. Det var väl mest därför jag kunde komma in, jag föddes med ett adligt efternamn, med andra ord så föddes jag med en gratisbiljett in i träsket. Självklart så hade jag ju hjälp av att jag hade en väldigt rik pojkvän och att han kände alla man "skulle" känna.

Allt på Stureplan handlar om status och pengar. Jag kunde prata med en människa i en timme utan att han eller hon ens verkade bry sig, men så fort jag nämnde vad jag heter i efternamn så började det lysa om dom. SJUKT !
Fina bilar och en ûber trendig, central lägenhet för xx antal miljoner brukar också kunna funka rätt bra.

Allting går ut på att visa en fin fasad, att många av killarna skryter med sina fin fina bilar och sina stora skumpa flaskor för att skaffa sig en snygg flickvän med bra rykte som han sen behandlar som skit, att han slår henne, är otrogen, skiter i henne pratas det väldigt lite om. Men jag har fått höra både det ena och det andra av några tjejer. Jag blir lika förbannad varje gång . Att leva på Stureplan är enligt mig som att bo i en djungel, allt går ut på att överleva, att behålla sitt goda rykte..

Allt handlar inte om pengar, verkligen inte. Jag hatar pengar , tror att världen skulle fungera så mkt bättre utan dom !
Kan ju också passa på att poientera att Ante* inte behandlade mig så som många andra killar behandlade sina flickvänner, jag var hans prinsessa !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0