Sverige ett fritt land ?

Det sägs att Sverige är ett fritt land, vi har yttrandefrihet och alla ska respekteras vilka dom är.
Är det så? Nej, nej , nej ..
Te.x så har skolan har som skyldig att informera om alla vägar, exempelvis inom det politiska. Under mina 11 år i skolan så har vi aldrig fått veta någonting om tillexempelvis piratpartiet eller Sverigedemokraterna, förutom att det är något som man verkligen bör akta sig för.

Redan på dagis så får  vi lära oss att vi ska respektera varandra oavestt kön, hudfärg eller personens storlek .
Jättefint att ni försöker verkligen.
Men hur många är det egentligen som bryr sig? Kvinnor blir våldtagna och vi "vanliga" människor får ta en massa skit av människor som inte gått på svenskt dagis/skola och inte fått lära sig samma saker som vi har fått. Jag vet inte vad man får och inte får göra i Irak och däromkring, men vad jag har förstått så är det okej med kvinnoförtryck och hedersmord.

Tro inte att mina åsikter är gripna ur luften, när jag va 15 år så blev jag sexuellt utnyttjad och filmad när jag var nerdrogad av två unga killar med utländsk härkomst som det så fint heter.
Jag VET att det är många invandrare som är överlyckliga över att få komma till ett så pass säkert land som Sverige är , eller i mina ögon iaf var. Er har jag absolut ingenting emot, ni är precis lika mycket värda som alla andra och det finns säkert en stark anledning till att ni lämnade eran släkt och allting annat , men jag hoppas att ni läser Svea rikes lagbok .


Tro nu inte att jag vill utrota alla invandrare, för så är det inte . Och det jag har skrivit låter säkert helt annorlunda i era huvuden än vad det gör i mitt .

Men det är trots allt upp till er om ni vill läsa min blogg eller inte !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0